Sladovňa na Sedlárskej – Heineken vracia úder Tlačiť
RECENZIA: Heineken museli poriadne vytočiť. Určite to bol Staroprameň, ktorý v Bratislave rozvíja svoj koncept Trafená Hus a po prevádzke v hoteli Krym otvoril ďalšiu pivnú reštauráciu v Avione. Nezbedný je aj Pilsner Urquell so svojimi typickými Plzenským krčmami, ktoré podporuje, kde sa mu zachce. Za všetky vyberám Mostovú ulicu v Bratislave, kde si dovolil čapovať vynikajúce kvasinkové pivo priamo z tankov.
Heineken kontroluje na Slovensku skoro polovicu trhu s pivom a právom sa tu cíti ako najväčší samec, ktorému podobné aktivity ležia v žalúdku. Do boja tak vytasil vlastný koncept – Sladovňa – House of Beer.

Lokalita

Miesto, podobne ako mnohé iné veci hovoria, že chlapci z Heinekenu nenechali nič na náhodu. Bar a reštauráciu Sladovňa neumiestnili na konečnú stanice Filiálka, ale v samotnom Bratislavskom centre na Sedlárskej ulici 1, v novo zrekonštruovanej budove, priamo oproti Irish pubu a El Diablu. Nech konkurencia vidí...

Interiér a dizajn



Sladovňa vás uvíta malou terasou s tromi stolmi. Po pravej strane miniete malý bar a vstúpite do veľkého preskleného átria, kde sa nachádza srdce podniku - hlavný bar. Tvorcovia nového konceptu pivnej reštaurácie nezavesili na stenu koleso, ani oje z voza, ani cepy, či iné artefakty zo života predkov. Ak Staroprameň definuje (Po)trafenú hus ako moderný koncept pivnej reštaurácie, tak Heineken ho posúva ešte o niečo ďalej.

V interiéri dominujú biele steny, na ktorých sú decentne namaľované logá pivných značiek. So stenami kontrastuje masívny drevený nábytok a dlhý antikorový bar, vkusne skombinovaný s drevenými prekladmi. Čisté línie interiéru oživuje zo päť živých stromov. Po oboch stranách baru sa nachádzajú oddelené miestnosti pre fajčiarov a nefajčiarov, kde sú priznané stredoveké oblúky pôvodnej stavby.

Napriek tomu, že na mňa dýchol závan jemnej sterility a stoličky sa mi zdali byť o číslo väčšie ako je potrebné, interiér pokladám za vydarenú kombináciu moderného interiérového dizajnu a stredovekej architektúry. Napred sa ísť musí...

Obsluha

Pri vstupe začujete na slovenské pomery nečakaný a zreteľný pozdrav čašníka. Podobne ako interiér, ani personál nekopíruje slovenskú klasiku. Je milý, ochotný a úslužný. Ak chcete mokrou handrou po zátylku alebo kyslý úsmev, treba ísť inde.

Pivo

Pivnú ponuku tvorí 5 čapovaných pív: Guiness (0,4l za 3 EUR), Zlatý Bažant (0,5l za 1,3 EUR), Krušovice (neviem), Heineken (neviem) a chutný kvasinkový Paulaner z Mníchova (tuším 0,5l za 2,2 EUR). Fanúšikom Zlatého Bažanta nie som a tak som dal prednosť Guinessu a Paulaneru, obe pivá chutili vynikajúco.
Za zmienku určite stojí miestnosť v podzemí, kde sa nachádzajú stoly s vlastnou pípou a digitálnym displejom, ktorý vám počíta, koľko litrov piva máte dnuka. S partičkou tak môžete pokojne sedieť v podzemí a čapovať si, koľko vám pečeň a peňaženka dovolí.

Víno

Názov Sladovňa – House of Beer evokuje čistokrvnú piváreň. Koncept Heinekenu dokazuje, že je to omyl a ako dôkaz ponúka široký výber prívlastkových vín od Petra Podolu, Mrva a Stanko a nejakého moravského vinárstva, ktorého názov som nezarchivoval. Ceny vína štartujú na prijateľných 10 euro za Ryzling Vlašský (neskorý zber).

Jedlo

Nejedol som. Ak nerátam výbornú oškvarkovú nátierku, ktorú nám priniesli efektne naservírovanú na lopáriku v sklenenej dóze (2,20 EUR). Okrem pivných chuťoviek (napríklad bryndzový ježko - soletky napichané v bryndzi), máte na výber aj z množstva hotových jedál. Z polievok ma zaujala tekvicová krémová (2,5 EUR) a zahliadol som aj bryndzové halušky...Ak jedlá chutia a vyzerajú podobne ako nátierka, rozhodne treba prísť nalačno.

Fotky

Svoj päťmegový telefón som utopil na dovolenke, čo mi dáva jedinečnú príležitosť podeliť sa s vami o zlé, ale že naozaj zlé fotografie z Nokie 6300. Verím, že posun k horšiemu oceníte aj na budúce. Páči sa:
Fotky

V Kocke

Sladovňa je s citom vyskladaný podnik. Ceny sú postavené tak, aby vyhnali póvl a chudobných študentov a neodradili priemerného účtovníka vo veku 25 až 45 rokov. Cieľovke zodpovedá aj hudobná produkcia hitov z osemdesiatych rokov, pričom servírovanie, jedlo, obsluha či lokalita vám navodia pocit o triedu lepšieho podniku.

Nová Sladovňa na Sedlárskej ulici je vydarene promovaná billboardami s obrými Krušovicami a hedlajnom „The Place to Beer“. Heineken ovláda marketing na jednotku a jeho nový koncept pivnej-nepivnej reštaurácie je toho jasným dôkazom.

pošli na vybrali.sme.sk

© pre tojeslovensko.sk napísal panjan - všakovaké práva vyhradené!
Posledná úprava Utorok, 18 August 2009 10:07