Slovensko Turistika správy Petržalka sa chce zapojiť do budovania cyklotrás
Petržalka sa chce zapojiť do budovania cyklotrás PDF Tlačiť E-mail
Sobota, 31 Január 2009 10:36
Bratislavská Petržalka sa chce zapojiť do budovania "zelených ciest". Ide o verejné komunikácie pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Miestna samospráva preto vypracovala koncepciu budovania tzv. Greenway, prerokovávať by ju mali poslanci v utorok na budúci týždeň.

Na najbližšie dva roky má mestská časť pripravené dva projekty. Prvý v dĺžke 2,5 km počíta s napojením Petržalky cez Kopčiansku na trasu smerujúcu do rakúskej obce Kittsee za približne 423-tisíc eur. Druhý projekt v dĺžke 4,1 km za 111-tisíc eur by mal rozšíriť existujúcu sieť trás o Dolnozemskú cestu. Cesty by mali byť široké štyri metre, v projektoch je započítaný aj nový imobiliár, informačné tabule a dopravné značky.

Ako pre agentúru SITA ďalej uviedol tlačový tajomník petržalského miestneho úradu Ľubomír Andrassy, ďalšie trasy a ich prepájanie je naplánované na obdobie piatich až siedmich rokov. Pripravená koncepcia počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda spomínanou Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica.

Plnenie zámerov však závisí od peňazí, mestská časť sa chce uchádzať aj o financie z eurofondov. Koncepcia mestskej časti nadväzuje na projekty mesta a kraja. V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja.

K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km. Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy.

BRATISLAVA 30. januára (WEBNOVINY) - SITA

Vaše hodnotenia

Prihláste sa pre pridanie názoru.
Posledná úprava Sobota, 31 Január 2009 18:30