Petržalka dala zelenú zeleným cestám Tlačiť
Utorok, 10 Február 2009 10:01
Cyklotrasy Petrzalka Bratislavská Petržalka dala zelenú "zeleným" cestám. Ide o verejné komunikácie pre cyklistov a korčuliarov, ale aj na prechádzky či rekreačný beh. Počas najbližších dvoch rokov by sa mali vybudovať dve nové trasy.

Ako pre agentúru SITA uviedol tlačový tajomník petržalského miestneho úradu Ľubomír Andrassy, mestská časť v súčasnosti čaká na vypísanie výziev Ministerstvom výstavby a regionálneho rozvoja SR. Tie by mohli byť zverejnené koncom februára alebo začiatkom marca. Podľa neho totiž Petržalka plánuje vybudovať cyklotrasy aj z grantových peňazí a eurofondov. Prvý projekt v dĺžke 2,5 km počíta s napojením Petržalky od železničnej stanice cez Kopčiansku na trasu smerujúcu do rakúskej obce Kittsee za približne 423-tisíc eur. Tam by sa mala cyklotrasa napojiť na nadregionálne trasy.

Druhý projekt v dĺžke 4,1 km za 111-tisíc eur by mal rozšíriť existujúcu sieť trás v mestskej časti o Dolnozemskú cestu. Cesty by mali byť široké štyri metre, v projektoch je započítaný aj nový imobiliár, informačné tabule a dopravné značky. Ďalšie trasy a ich prepájanie je podľa schválenej koncepcie budovania tzv. Greenway naplánované na obdobie piatich až siedmich rokov. Koncepcia počíta so štyrmi radiálami od severu na juh, teda Dolnozemskou a Kopčianskou ulicou ako aj s Chorvátskym ramenom a medzinárodnou dunajskou cyklistickou cestou. Tie by mali byť od východu na západ mestskej časti prepojené tromi spojovacími cestami. Ide o cesty Kutlíkova – Bratská, Starohájska – Rusovská a Orechová ulica.

Plnenie zámerov však závisí od peňazí, mestská časť sa chce uchádzať aj o financie z eurofondov. V súčasnosti majú cyklisti a korčuliari k dispozícii 65 km zelených ciest medzinárodného štandardu. Najvýznamnejšou je dunajská trasa zaradená do európskej siete ciest, je dlhá približne 35 km a vedie po oboch stranách Dunaja. K dispozícii sú zároveň trasy celomestského charakteru v dĺžke 25,4 km.

Petržalčania najviac využívajú lokality pozdĺž Chorvátskeho ramena a pri Malom Dunaji. V mestskej časti sú súčasťou takýchto oficiálnych trás aj vnútrosídliskové siete. Tie väčšinou nespĺňajú technické normy pre označenie „zelená cesta,“ ale slúžia ako napájacie cesty na existujúce mestské, regionálne trasy.

BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - SITA
Posledná úprava Nedeľa, 15 Február 2009 20:45